Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Polacy wybierając nowe samochody, postawili na sprawdzone i niezawodne marki oraz modele. 

W pierwszej połowie 2024 roku najczęściej rejestrowaną marką w Polsce była Toyota. Japoński producent zdobył zaufanie klientów, osiągając wynik 52 126 zarejestrowanych nowych samochodów osobowych tej marki w kraju. Najważniejszym atutem Toyoty jest różnorodność oferty i dominacja w segmencie aut hybrydowych. Drugie miejsce zajęła czeska Skoda, która w tym samym okresie mogła pochwalić się 30 358 rejestracjami. Popularne modele, takie jak Octavia czy Fabia, nadal są doceniane przez rodziny i firmy, które poszukują niezawodnych rozwiązań. Trzecie miejsce zdobył Volkswagen, z wynikiem 17 677 rejestracji. To pokazuje, że niemiecka solidność i szeroka oferta modeli wciąż przyciągają uwagę polskich kierowców.

Warto również podkreślić, że w 2024 roku rynek motoryzacyjny w Polsce wyraźnie ukierunkował się na bardziej ekologiczne rozwiązania. Samochody hybrydowe, zarówno klasyczne (HEV), jak i plug-in (PHEV), stanowiły aż 46,4% wszystkich nowo rejestrowanych aut. Polacy docenili ich oszczędność paliwa i niższy poziom emisji spalin. Jednak tradycyjne napędy wciąż są chętnie wybierane przez Polaków. Auta benzynowe zajęły drugą pozycję z udziałem 36,3% rynku, zaś samochody z silnikami Diesla zdobyły 8,7%. Chociaż pojazdy elektryczne zyskały dużą popularność, ich udział w rynku wyniósł jedynie 3,2%. Tak niski wynik spowodowany jest słabo rozwiniętą siecią ładowania i wyższymi kosztami zakupu tego typu pojazdów.

Zeszłoroczna struktura rynku pokazuje, że mimo wzrostu świadomości ekologicznej, Polacy nadal chętnie wybierają sprawdzone marki pojazdów, bez względu na ich napęd. Sprawdzając w internecie statystyki dotyczące rynku motoryzacyjnego w roku 2024, warto przy okazji spojrzeć na wyniki rozgrywek sportowych, z wykorzystaniem Superbet kodu promocyjnego.

Pojazdy kupowane w Polsce czy sprowadzone z zagranicy?

Na polskich drogach można spotkać zarówno samochody kupione w krajowych salonach, jak i sprowadzone z zagranicy. W 2024 roku Polacy nadal chętnie decydowali się na import używanych pojazdów. Wśród najczęściej sprowadzanych marek dominowały Volkswagen, Opel i Ford, które razem stanowiły znaczną część importowanych aut.

W wyniku wejścia w życie przepisów prawnych, dotyczących ograniczenia wjazdu starszych pojazdów do centrów miast, średni wiek sprowadzanych samochodów uległ odmłodzeniu. Obecnie Polacy częściej wybierają auta mające mniej niż 10 lat, podczas gdy jeszcze kilka lat temu dominowały pojazdy starsze, często ponad 15-letnie. Jeśli chodzi o zakup nowych samochodów, ich rosnąca liczba sprzedaży w polskich salonach, świadczy o coraz większym zaufaniu klientów do rodzimych sprzedawców, a także o poprawiającej się sytuacji finansowej społeczeństwa. Trend ten pokazuje również, że Polacy coraz częściej stawiają na sprawdzoną jakość i bezpieczeństwo.

W 2024 roku na polskim rynku motoryzacyjnym dominowała marka samochodowa Toyota, a hybrydy stały się najchętniej wybieranym napędem. Mimo rosnącego zainteresowania nowymi autami nabywanymi w Polsce, import używanych samochodów nadal odgrywał znaczącą rolę.